כאב 11.03.2021

פעילות גופנית לכאב כרוני על רצף הכאב הנוסיפלסטי

מחקר זה הראה כי במצבי כאב נוסיפלסטיים מומלץ לשים דגש על תרגילים כלליים יותר ובמצבי כאב שאינם נוסיפלסטיים על אימונים ספציפיים יותר

מטרת מחקר זה היתה להשוות משטרים שונים של פעילות גופנית לחולים עם כאב כרוני על הרצף של הכאב הנוסיפלסטי: פיברומיאלגיה, הפרעות כרוניות הקשורות לצליפת שוט (CWAD, chronic whiplash‐associated disorders) וכאבי צוואר אידיופטיים כרוניים (CINP).

במחקר נכללו מחקרים מבוקרים אקראיים המשווים פרמטרים שונים של פעילות גופנית. הסקירה במחקר בוצעה במאגרי המידע: Cochrane Central Register of Controlled Trials, MEDLINE, EMBASE, CINAHL ו-PEDro.

במחקר נכללו 50 מחקרים שכללו סך הכל 3,562 משתתפים. עבור פיברומיאלגיה, תרגילי כוח ואירובי היו בעלי השפעה דומה וטובה יותר מתרגילי מתיחה בלבד. עבור CWAD, תרגילי מודעות לגוף היו זהים בהשפעתם לתרגילים משולבים, ולא היה הבדל בהוספת תרגילי רצועות לאימוני כוח. באשר ל-CINP, תרגילי שליטה מוטוריים ותרגילי חיזוק שרירים לא ספציפיים השפיעו באופן דומה.

במצבי כאב נוסיפלסטיים (כגון פיברומיאלגיה ו-CWAD) מומלץ לשים דגש על תרגילים כלליים יותר ובמצבי כאב לא-נוסיפלסטיים (כגון CINP) על אימונים ספציפיים.

מקור:

Franco KFM. Et al. (2021) European Journal of Pain. 25(1): published online

נושאים קשורים:  מחקרים,  פיברומיאלגיה,  הפרעות כרוניות הקשורות לצליפת שוט,  כאב כרוני
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו